x تبلیغات
armaniblog

آرگان از ریزش موی سر جلوگیری می کند

این روزها به احتمال شما نیز تبلیغات زیاد محصولات آرگان را در جاهای مختلف دیده اید. آرگان دانه های طلایی رنگی است که از آن ها روغن و عصاره هایی گرفته می شود. فرآورده های آرگان چون معجزه ای هستند که پوست و مو را دوباره جان می دهند و زیبا می کنند. حال از ترکیبات آرگان در محصولات مختلف بهداشتی چون شامپوها استفاده شده است. برندهای مختلفی آمده اند و انواع شامپو آرگان با عصاره و روغن دانه های آرگان را تولید کرده اند. این محصولات به خاطر دارا بودن خاصیتی که دانه های آرگان دارند می توانند از مشکلات شدید مو چون ریزش موها جلوگیری نمایند. استفاده از این شامپوها در کنار خاصیت شویندگی و پاک سازی موها می تواند از موهای شما به خوبی مراقبت نماید و آن ها را تقویت کنند.

ادامه مطلب

کدام ماسکهای پزشکی را می توان برای کرونا استفاده کرد

ویروس کوید نوزده یا کرونا یکی از سری ویروس های تنفسی است. این ویروس اگر از یک فرد مبتلا از طریق نفس کشیدن وارد جریان تنفسی ما شود به راحتی می تواند ما را هم بیمار کند. کوید نوزده از راه های مختلفی می تواند باعث بیماری شود. سطوح آلوده از دیگر موارد انتقال هستند. اما اصلی ترین راه ابتلا همان جریان تنفسی است. استفاده از ماسک باعث می شود که این ویروس فیلتر شود و هوای بدون ویروس از جریان تنفسی خارج شود. ماسکهای پزشکی یکی از کالاهایی هستند که در شرایط کرونایی به ما کمک می کنند تا سلامت بمانیم. اما آیا هر ماسکی می تواند کرونا ویروس را آن هم با این جهش هایی که پیدا کرده است فیلتر کند یا خیر. آیا میزان اثربخشی ماسکها به یک اندازه است یا خیر. در این مطلب در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد. با معرفی ساختارهای ماسک های تنفسی پزشکی راحت تر پاسخ این سوال را درمی یابیم.

ادامه مطلب

اشتباهات رایجی که باعث ابتلا به کرونا می شوند

نام پروتکلهای بهداشتی به احتمال تا آخر عمر ما را به یاد کرونا خواهد انداخت. این عبارت یادآور مجموعه ای از عملکردهاست که برای پیش گیری از ویروس کرونا باید رعایت کرد. مواردی مثل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی کردن دستها پس از تماس با سطوح آلوده برخی از این موارد است. اما گاهی ممکن است خواسته یا ناخواسته این موارد را اشتباه انجام دهیم و باعث شویم کرونا بتواند ما را آلوده کند. به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم بر این داشتیم که این اشتباهات متداول را یادآور شویم. کرونا بسیار خطرناک تر از پیش شده است. پس بهتر است با بالاترین دقت ممکن موارد پیش گیرانه را رعایت کنیم. در زیر لیستی از بیشترین اشتباهاتی که خیلی افراد ممکن است انجام دهند و باعث ابتلایشان شود آورده شده است.

ادامه مطلب

ضرورت استفاده از مرطوب کننده های تخصصی برای پوستهای خشک

انسان ها پوست هایی با تنوع مختلف دارند. علاوه بر این که از نظر رنگ پوست با یکدیگر متفاوت هستیم از نظر نوع پوست نیز با یکدیگر فرق می کنیم. برخی از ما پوست های چرب دارند. برخی از ما در برخی از نقاط پوست چرب و در برخی خشک هستند که به آن ها پوست های مختلط می گوییم. برخی نیز پوست های خشکی دارند. در پوستهای خشک ترشح چربی بیشتر است. این پوست ها بیشتر از دیگران به تامین رطوبت و چربی نیاز دارند. افرادی با پوستهای خشک بیش از دیگر انواع پوستی استعاد چین و چروک دارند. پس باید از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنند. مراقبت به اندازه به این افراد کمک می کنند که از بروز مشکلاتی مثل چین و چروک و یا پیری زود رس پوست جلوگیری کنند.

ادامه مطلب

بچه ها را با خمیردندانهای طعم دار به مسواک زدن علاقه مند کنید

مسواک زدن مهم ترین و متداول ترین کاری است که باید برای سلامت نگاه داشتن دندان هایمان انجام دهیم. خیلی از ما از همان کودکی و زمانی که حتی کم سن و سال بودیم به خوبی مسواک زده ایم و به همین خاطر هم دندان های سالم و خوبی داریم. حتی زمانی که دندان های دائمی رشد نکرده اند و دندان ها هنوز شیری هستند باید از آن ها مراقبت کنیم. این کار حتی به محکم شدن لثه و منظم شدن ریشه دندان هایی که بعد ها در می آیند نیز کمک می کند. 

ادامه مطلب

کارهایی که پس از مشاهده تست مثبت کرونا باید انجام دهید

ممکن است این روزها خیلی ها تست کرونایشان مثبت شود. به دلیل این که در جامعه حضور داریم و به خصوص خیلی هایمان شاغل هستیم و باید آمد و شدهایی داشته باشیم ممکن است با وجود ماسک هم گاها کرونا بگیریم. خیلی نگران نباشید. تعداد کسانی که تست اولیه شان مثبت می شود زیاد است. اگر زود متوجه شوید و با رعایت موارد مهم در قرنطینه می توانید دوره کرونا را پشت سر بگذارید. درست مانند سرماخوردگی این ویروس هم اگر زود شناخته شود قابل درمان است.

ادامه مطلب

با خواص بی نظیر ویتامین سی برای پوست آشنا شوید

یکی از ویتامین های ضروری برای بدن ما ویتامین سی است. اگر بخواهیم یکی از مهم ترین خواص این ویتامین را برشمریم می توانیم به تامین انرژی خوب برای سوخت و ساز بدن و شادابی اشاره کنیم. هنگامی که سرما می خوریم نوشیدن یک لیوان آب پرتقال یا لیمو شیرین ما را سرحال تر می کند. این چه دلیلی دارد؟ مشخص است. این ویتامین به ویتامین جوانی و شادابی معروف است. علاوه بر تامین انرژی برای سیستم ایمنی بدن و دیگر اعضا ما را سرحال می کند. تا به حال شده که خسته از کاری باز گشته باشید و با نوشیدن یک لیوان آب هویج احساس کنید خستگی تان از بین رفته است؟ همه این ها به خاطر ویتامین سی فراوانی است که در هویج وجود دارد. ویتامین سی خستگی بدن را از بین می برد و ما را شاداب و با نشاط می کند. شاید جالب باشد که بدانید ویتامین سی همین خواص را برای پوست هم دارد! بله پوست ما هم برای شادابی و نشاط و زیبایی اش به ویتامین سی نیاز دارد. بیشتر این انرژی از طریق خوردن میوه ها و منابع طبیعی آن به دست می اید. اما کرم ها و لوسیون هایی هم هستند که این انرژی را به صورت موضعی به پوست تزریق می کنند. در این بین کرم ویتامین سی الارو جزو مهم ترین محصولات مراقبتی در این زمینه است. در ادامه با برخی از مهم ترین خواصی که ویتامین سی برای پوست ما دارد آشنا می شویم.

ادامه مطلب

دستکش های نیتریل چه خصوصیاتی دارند

یکی از مهم ترین و حرفه ای ترین دستکش های مورد استفاده در پزشکی دستکش نیتریل است. این دستکش ها سالهاست که در محیط های درمانی و خیلی جاهای دیگر استفاده می شوند. این دستکش ها ویژگی ها و خصوصیات بسیار خاصی دارند که باعث محبوبیت دوچندان آنها شده است. برخی از این خصوصیات به شرح زیر است:

ادامه مطلب

آشنایی با خواص جالب ویتامین سی برای شادابی پوست

ویتامین سی را همه به عنوان یکی از مهم ترین ویتامین های ضروری برای بدن می شناسیم. ویتامینی که در بسیاری از میوه ها و خوراکی هایی که در طول روز استفاده می کنیم وجود دارد. ویتامینی که برای سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است. هنگامی که سرما می خوریم نوشیدن یک لیوان آب پرتقال به خاطر ویتامین سی زیادی که دارد ما را زودتر درمان می کند. در زمان خستگی نوشیدن یک لیوان آب هویج به خاطر ویتامین سی که دارد باعث رفع خستگی ما می شود. یکی از خواص جالب ویتامین سی شادابی و جوانی پوست و مو می باشد. این ویتامین برای پوست و مو خواص زیادی دارد.

ادامه مطلب

ماسکهای ساده و سه بعدی تا چه اندازه در پیشگیری از کرونا موثر هستند

ویروس کرونا تا به حال باعث مرگ مردم زیادی در سر تا سر دنیا شده است. ویروسی که ابتدا از چین در بین مردم ظاهر شد اما خیلی سریع به همه کشورها سفر کرد. ویروسی که راه انتقال آن به دیگران تقریبا شبیه به ویروس آنفولانزاست. دیگر همه ما می دانیم که برای پیشگیری از این ویروس باید از دست دادن با دیگران و روبوسی کردن پرهیز کنیم. رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری و... همه در پیش گیری از ابتلا به کرونا به ما کمک می کنند. اما هیچ یک مانند استفاده از ماسک اهمیت ندارد. نمی توان گفت راه های دیگر انتقال مهم نیستند. رعایت همه موارد اعلام شده به عنوان پروتکل های بهداشتی در پیشگیری از کرونا اهمیت دارد و باید همه موارد با دقت رعایت شوند. اما به دلیل این که مهم ترین راه انتقال این ویروس از طریق تنفس است ماسک زدن از همه موارد اعلام شده بیشتر اهمیت پیدا می کند.

ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد