مسواک زدن مهم ترین و متداول ترین کاری است که باید برای سلامت نگاه داشتن دندان هایمان انجام دهیم. خیلی از ما از همان کودکی و زمانی که حتی کم سن و سال بودیم به خوبی مسواک زده ایم و به همین خاطر هم دندان های سالم و خوبی داریم. حتی زمانی که دندان های دائمی رشد نکرده اند و دندان ها هنوز شیری هستند باید از آن ها مراقبت کنیم. این کار حتی به محکم شدن لثه و منظم شدن ریشه دندان هایی که بعد ها در می آیند نیز کمک می کند.

 

بچه ها دوست ندارند از طعم های تند و تیز استفاده کنند. پس حتی برای تست به آن ها خمیردندانی نعنایی و تند را پیشنهاد نکنید. چرا که ممکن است باعث شود از مسواک زدن زده شوند. با استفاده از یک خمیر دندان بچه با طعمی شیرین مثل طعم موز آن ها را به مسواک زدن علاقه مند نمایید. هر بچه ای ممکن است طعم خاصی را دوست داشته باشد. طعم هایی مثل موزی و توت فرنگی و حتی طعم های بستنی در مورد خمیرهای دندان بچه گانه وجود دارد که می توان از آن ها برای بچه ها استفاده کرد. سعی کنید طعمی را انتخاب کنید که مطابق با سلیقه فرزندتان است تا باعث شود مسواک زدن را دوست داشته باشد.

 

معمولا طعم موزی برای بیشتر بچه ها دوست داشتنی است. این خمیردندانها یک پیشنهاد خوب برای اکثر بچه ها هستند. مگر این که فرزند شما این طعم را اصلا دوست نداشته باشد. استفاده از محصولاتی مثل خمیرهای دندانی با طرح ها و شکل و شمایل بچه گانه و عروسکی نیز کمک آفرین خواهد بود تا فرزندتان با علاقه بیشتری از دندان هایش مراقبت کند. اگر عادت کند هر شب مسواک بزند این عادت در او نهادینه خواهد شد. در نتیجه همیشه مسواکش را خواهد زد و دندان هایش سالم می مانند. کسانی که هیچ شبی بدون مسواک نمی خوانند دندان های سالم تری دارند. این افراد حتی کمتر از دیگران به مشکلاتی مثل بوی بد دهان دچار می شوند.