یکی از مهم ترین و حرفه ای ترین دستکش های مورد استفاده در پزشکی دستکش نیتریل است. این دستکش ها سالهاست که در محیط های درمانی و خیلی جاهای دیگر استفاده می شوند. این دستکش ها ویژگی ها و خصوصیات بسیار خاصی دارند که باعث محبوبیت دوچندان آنها شده است. برخی از این خصوصیات به شرح زیر است:

 

میکروارگانیسم ها نمی توانند از آن رد شوند

ساختار این دستکش ها به گونه ای ساخته شده است که میکروارگانیسم ها معمولا توانایی نفوذ در آن را ندارند. به همین دلیل این دستکش ها محصولی ایمن برای محیط های آلوده بیمارستانی و درمانی هستند. این دستکش ها به کمک این ویژگی به پزشک و کادر درمان کمک می کنند تا از بیماری ها در امان باشند.

 

می توان آنها را ضدعفونی کرد

ویژگی مهم دیگری که باعث برتری این دستکش ها نسبت به لاتکس شده قابلیت تحمل مواد الکلی و ضدعفونی کننده هاست. می توانید این دستکش ها را در دست کنید و مرتب ضدعفونی کنید. بدین ترتیب نگران این نخواهید بود که دست شما به لباس یا سطوحی برخورد کند و آلوده شود. به دلیل دارا بودن این ویژگی، این دستکش ها نسبت به لاتکس قیمت بیشتری دارند.

 

قدرت لامسه را اصلا کمتر نمی کنند

پزشک با استفاده از این دستکش ها نیز می تواند کارهای دقیق مثل معاینه های حرفه ای اش را انجام دهد و از قدرت لامسه اش برای تشخیص بهتر استفاده کند. این دستکش ها را همه پزشکانی که مراجعه کننده حضوری دارند می توانند استفاده کنند. این دستکش ها همچنین توسط بسیاری از کادر بیمارستان و همراهان پزشک در اتاق عمل استفاده می شوند.

 

انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند

ویژگی دیگر این دستکش ها که بسیار نیز برجسته است دارا بودن ویژگی انعطاف پذیری و راحتی است. از این نظر این دستکش ها به لاتکس شباهت دارند. اما نیتریل خیلی کم از این نظر از لاتکس بهتر است.