متاسفانه در زمان شیوع کرونای جهش یافته شاهد ابتلای زیاد بچه ها به این ویروس بودیم. اتفاقی که بسیار ناراحت کننده بوده است. بچه های زیادی از نوزاد گرفته تا ده سال در شمار قربانی ها بوده اند. این نشان می دهد که مراقبت خانواده ها از بچه ها باید خیلی بیشتر شود. مدل انتقالی ویروس مثل سابق است. فقط خطر آفرینی آن فراتر رفته است. اصلی ترین وسیله نیز مثل گذشته همان ماسک است. یک ماسک کوچک با اندازه مناسب با صورت بچه ها با لایه های مناسب فیلتر کننده می تواند میزان انتقال ویروس را به حداقل ممکن برساند.

 

اما مورد دیگری که خطر این ویروس جهش یافته را برای بچه ها بیشتر کرده است این است که این ویروس از طریق انتقال سطحی نیز بیشتر سرایت می کند. به همین خاطر بچه های آغوشی مثل نوزادها و خردسالان بیشتر در خطر هستند. خانواده ها توجه کنند که بچه های آغوشی را تنها خودشان بگیرند و به دیگران سپرده نشوند. با این کار بیشتر در امان خواهند بود.

 

همچنین بچه های نوپا و بچه هایی که بازیگوشی زیادی دارند را تا جای ممکن بیرون نبرد. چرا که ممکن است لحظه ای غفلت کنند و دستشان به سطوحی بخورد که آلوده است. خانواده ها بسیار مراقب باشند که در زمانی که بیرون هستند دست کودک از دست آن ها رها نشود. مراقب رفتار کودک باشند. در صورت تماس دست کودک با سطوح آلوده و مشکوک به سرعت از ضدعفونی کننده ها استفاده نمایند. همچنین مراقب باشند که ماسک از روی صورت بچه ها کنار نرود. چرا که این ویروس خطر بیشتری نسبت به نمونه های قبلی دارد. به همین خاطر می تواند در صورت عدم استفاده از ماسک به راحتی وارد جریان تنفسی کودک شده و او را مبتلا کند. با مراقبت بیشتر در این دوره از کودکانمان در زمینه گزند ویروس مراقبت کنیم.