شاید شما نیز در دوران مدرسه و در آزمایش گاه های شیمی آزمایش هایی را انجام داده باشید. اگر هم در مراکز پزشکی و یا آزمایش گاه کار می کنید با چنین محصولاتی زیاد سر و کار خواهید داشت. در استفاده از الکل خالص نکاتی وجود دارد که در این مطلب کوتاه می خواهیم به آن اشاره کنیم.

 

1: توجه کنید که برخی آزمایش ها ممکن است در هر شرایطی آن طور که روی کاغذ به نظر می آید انجام نشوند. در شرایط عادی ممکن است خیلی چیز ها باعث شود که نتیجه آزمایش شما تغییر کند. و خیلی اوقات پیش می آید که این تغییر خیلی هم خطرناک است. به همین خاطر در زمان انجام این آزمایش ها از یک نفر ماهر و با تجربه کمک بخواهید. و یا از او در روال آزمایش مشورت بخواهید.

2: حواستان به حرارت باشد. الکل به شدت خطرناک است و اگر می خواهید با شعله مستقیم کار کنید باید خیلی مراقب باشید. واکنش هایی نزدیک ایجاد آتش و حتی انفجار ممکن است در حال کار با شعله و الکل پیش بیاید.

3: به خلوص الکل توجه داشته باشید. الکل های پزشکی در 3 نوع 70 و 96 و 8/99 درصد تولید می شوند. هر سه این مدل بدون افزودنی هستند و برای آزمایش می توانید از آن ها استفاده کنید.

4: پیشنهاد می شود که در آزمایش های تحقیقاتی از الکل های صنعتی استفاده نشود. چرا که حاوی افزودنی هایی مثل اسانس و... هستند که ممکن است باعث تغییر در نتیجه آزمایش شما شود.

5: هرگز الکل را با موادی که نمی دانید ممکن است با آن ها چه واکنشی بدهد مخلوط نکنید. این کار به شدت خطرناک است و عواقب تلخی می تواند داشته باشد. به خصوص اگر تازه کار هستید و تجربه آزمایش های زیادی را ندارید. مخلوط کردن الکل با اسید های خطرناک می تواند نتیجه بدی داشته باشد.