در این مطلب می خواهیم در مورد یکی از معروف ترین و دوست داشتنی ترین برندهای ساعت سازی صحبت کنیم. برندی به عنوان G-SHOCK که نامش را شنیده ایم و یا حداقل در پشت ویترین ساعت فروشی ها دیده ایم. این برند قدمت زیادی دارد. اما این برند از کجا آمده است. بد نیست بدانید که این برند ساخته شده توسط برند CASIO است. همان برند ژاپنی قدیمی که ساعت هایش را همگی به یاد داریم. بیشتر ما با ساعت کاسیو خاطرات دور و درازی داریم. ساعتهای مچی کامپیوتری که به یکباره شهرت زیادی پیدا کردند. و همه از پیر و جوان این ساعتها را در دست داشتند. این برند پس از مدتی به این فکر افتاد که یک برند دیگر هم بسازد. و این برند به ساعت هایی با عمر مفید بالا و لاکچری تر اختصاص پیداکند.

 

جان سخت ها:

ساعت جی شاک نام جان سخت گرفت. به این دلیل که تکنولوژی که در آن استفاده شده بود به این صورت بود که باعث می شد این ساعتها سال های سال کار کنند. این ساعتها عمر مفید بالایی دارند. کسانی که به سلامت و درست کار کردن ساعتشان در سال های سال بسیار حساس هستند بد نیست که به سراغ این برند بروند. این ساعتها را به این راحتی ها نمی توانید خراب کنید. آن قدر مقاوم هستند که سال ها برای شما کار می کنند. حتی ضربات سخت نیز نمی تواند باعث شود موتور آن ها از کار بیفتد. در بیشترشان از شیشه هایی نشکن استفاده شده که حتی اگر آن ها را از بالای کوه هم بیندازید نمی شکنند. نسبت به فشار آب مقاوم هستند و حتی می توانید آن ها را با خود به استخر بروید. می توانید غواصی کنید و در عمق بسیار پایین آب باشید. بدون این که نگران باشید نکند این ساعتها آسیبی پیدا کنند.

 

مقاومت نسبت به حرارت:

یکی از ویژگی های جالبی که در این ساعتها بسیار دقت شده است مقاومتی است که نسبت به گرما دارند. برخی از ساعتهای برندهای دیگر ممکن است در گرمای زیاد آسیب پیدا کنند و خراب شوند. موتور آن ها در حرارت بالا ممکن است کمی مستهلک شود. اما برند G-SHOCK این طور نیست. می توانید با خیال راحت در زیر آفتاب 40 درجه یا بیشتر با آن ها کار کنید. آن ها را در دست کنید و کنار دریا در زیر آفتاب سوزان آفتاب بگیرید. ممکن است حس کنید که ساعت G-SHOCK شما داغ شده است. اما خیالتان راحت باشد. ساعتهای برند G-SHOCK بیدی نیستند که با این بادها بلززند.

 

مقاومت نسبت به گرانش:

از دیگر نکات مثبتی که برند G-SHOCK و ساعتهایش دارند مقاومت بالا نسبت به نیروی گرانش است. شاید بپرسید که خب این ویژگی اصلا به چه درد می خورد. خواهیم گفت. گاهی قرار است یک سفر کاری مهم داشته باشید و یا قرار است با خانواده به تفریح بپردازید. یک یا چند بلیط هواپیما می گیرید و آماده سفر می شوید. مثل همیشه آماده می شوید و ساعتتان را نیز در دست می کنید. اما اصلا به این فکر کرده اید که قرار است در ارتفاعات چند هزار متری از زمین باشید و قرار است نیروی گرانشی بسیار شدیدی را تجربه کنید؟ حتما می دانید که بودن در این ارتفاع و این نیروی گرانشی شدید ممکن است به خیلی چیزها آسیب بزند. مثلا پزشکان می گویند کسی که تازه جراحی داشته است نباید سوار هواپیما شود. به دلیل این که فشار هوا و نیروی گرانشی شدید ممکن است باعث باز شدن زخم وی شود. حال این فشار روی چیزهای دیگر مثل موتور یک ساعت نیز تاثیر خواهد گذاشت. حال فهمیدید که چرا مهم است یک ساعت نسبت به نیروی گرانشی مقاوم باشد. بله ساعتهای جی شاک این چنین هستند. با خیال راحت آن ها را در دست کنید و به سفر هوایی خود بپردازید.

 

مقاومت در برابر ضربه رطوبت و آب

از مهم ترین ویژگی هایی که یک ساعت خوب باید داشته باشید ضد آب بودن است. این ویژگی باعث می شود که عمر مفید ساعت شما بسیار بالاتر باشد. فرض کنید قرار است اتومبیل خود را تمیز کنید. حتی اگر حواستان باشد که ساعت خیس نشود باز هم ممکن است کمی رطوبت به آن سرایت پیدا کند. اگر قرار باشد که ساعتی در تماس با حتی مقدار کمی از رطوبت خراب شود به زودی باید آن را دور انداخت. و این همه هزینه ای که برای خرید آن کرده اید دور ریخته می شود. ساعتهای درست و حسابی همه ضد آب هستند و رطوبت باعث خراب شدن آن ها نمی شود. G-SHOCK نیز چنین است و مقاومت بسیار بالایی نسبت به آب و رطوبت دارد. به گونه ای ساخته شده که آب نمی تواند وارد قسمت داخلی ساعت شود و به موتور آسیب بزند. به همین خاطر عمر مفید بالایی دارد.

 

مقاومت نسبت به ضربه:

اگر ساعت شما نسبت به ضربه مقاومت خوبی داشته باشد خیالتان راحت است که حتی در اثر افتادن نیز خراب نمی شود. ساعتهای ساخته شده با برند G-SHOCK ضد ضربه و بسیار مقاوم هستند. برخی از آن ها آن قدر به ضربه مقاوم هستند که به ساعتهای کوهنوردی معروف شده اند. ساعتهایی که حتی در اثر افتادن بر روی سنگ و صخره نیز خراب نمی شوند.

 

بند و بدنه ضد حساسیت:

استفاده از متریال و مواد ضد حساسیت در این ساعت ها استفاده از آن ها را حتی برای کسانی با پوست های حساس نیز ممکن می سازد. حتی ساعتهایی از این برند که بند و بدنه استیل و یا تیتانیوم دارند نیز ضد حساسیت و ضد آلرژی هستند. استیل ضد حساسیت و سوپرتیتانیوم با کیفیت باعث هیچ گونه خرابی در این ساعتها نمی شود. حتی اگر پوست شما حساس هست و یا در ساعتها طولانی استفاده از فلزات دچار قرمزی در پوست می شوید می توانید از این ساعتها نیز استفاده کنید.

 

طراحی جذاب و جوان پسند:

ظاهر و طراحی حرفه ای به روزی که ساعتهای G-SHOCK دارند باعث شده تا در بین جوان ها بسیار پر طرفدار باشند. این ساعتها بسیار شیک هستند و با مد روز هماهنگ هستند. آن قدر زیبا و شیک هستند که دوست دارید همیشه از آن ها استفاده کنید. حتی سخت پسندها و کسانی که به این راحتی ها چیزی را نمی پسندند به راحتی از ساعتهای جذاب و دوست داشتنی جی شاک یکی را انتخاب می کنند.