بوی عرق یکی از چیزهایی است که هیچ کدام از ما دوست نداریم تجربه اش کنیم. بدن ما در طول روز به صورت طبیعی عرق می کند. اما گاهی این بوی عرق کمتر و با بیشتر می شود. چه کنیم که این بو کمتر شود. چرا که باعث خجالت و حس شرمندگی می شود. این که بوی بدی دهیم حتی می تواند در روابط ما تاثیر بگذارد. دوستان و اطرافیان ما نیز از این بو ناراحت می شوند. حتی اگر ما را خیلی دوست داشته باشند. از طرف دیگر این که خوشبو باشیم در نگرش دیگران به ما نیز تاثیر خواهد گذاشت. خود شما نیز حس بهتری نسبت به کسی که همیشه تمیز و خوش بو و مرتب است دارید. پس چه بهتر است که ما نیز چنین باشیم. و با رعایت مواردی ساده از ایجاد این بوی تند جلوگیری کنیم.

کسانی که ورزش می کنند بیشتر عرق می کنند. هرچه تحرک بدنی بیش تری داشته باشیم بیش تر عرق می کنیم. کسانی که به واسطه شغلشان فعالیت بدنی زیادی دارند بیش تر از دیگران عرق می کنند. هم چنین کسانی که در جاهایی گرمسیر و گرم زندگی می کنند همیشه با این مساله مواجه هستند. و رعایت این موارد می تواند به تمیز و آراستگی بیشتر این افراد کمک زیادی کند.

 

نوشیدن به اندازه آب

یکی از موارد ساده ای که بسیار به کاهش بوی بد عرق مرتبط است میزان نوشیدن آب است. هر چه کم تر آب بنوشید عرق شما بوی تند تری می دهد. هم چنین کسانی که کم آب می نوشند حتی عرقشان باعث ایجاد لکه بیش تری بر روی لباس می شود. پس هر چه بیش تر آب بنوشید عرق شما رقیق تر و کم بو تر می شود. هم چنین احتمال این که روی لباستان شوره بزند خیلی کم می شود. نوشیدن آب برای سلامتی و حتی تمیزی ضروری است. پس از آب، این مایع حیات غفلت نکنید. یکی از واکنش های طبیعی بدن این است که در زمان گرما و کم آبی حس تشنگی ایجاد می کند. و اینجاست که ما متوجه می شویم که باید آب بنوشیم. اما خیلی ها حتی در نوشیدن آب نیز تنبلی می کنند. و کم کم این به یک عادت برای آن ها بدل می شود. و حتی شاید کم کم حس تشنگی هم نداشته باشند.

 

حمام کردن به موقع

استحمام کردن باعث می شود که آلودگی ها و چربی ها از روی پوست ما کنار بروند. و همین موضوع نفسی تازه به پوست بدن ما می دهد. که سر تا سر بدن را پوشانده است. اگر در فواصل زمانی کوتاه تری حمام کنید همیشه خوش بو و تمیز هستید. این بسیار مشخص است. کسانی که کم تر حمام می کنند بوی تند می دهند. و حتی بوی عرقشان نیز آزار دهنده تر می شود. حمام کردن باعث حس شادابی و نشاط می شود. و باعث می شود که عرق های پیش تر ریخته شده نیز پاک شوند. و پوست تمیز و خوشبو و عاری از بو باشد.

 

محصولات کاهش دهنده عرق و بوی آن

محصولات زیادی در بازار برای کاهش تعرق و هم چنین خوش بو تر شدن بدن وجود دارد. البته که باید بهترین آن ها را استفاده کنید. خیلی از این محصولات تنها باعث خوش بو شدن لحظه ای می شوند. و حتی با بستن منافذ پوست به پوست این نقطه که حساس هم هست آسیب می زنند. برندهایی به مانند نیوا از همه نظر عالی هستند. و چه بهتر که از همین ها استفاده کنید. انواع اسپری نیوا زیر بغل هم برای خانمها و هم آقایان وجود دارد. این محصولات هم باعث کاهش عرق کردن می شوند. و بدن شما را خشک نگاه می دارند. و هم با عطر خوشی که دارند شما را معطر و جذاب می کنند.

 

لایه برداری کردن پوست

یکی از کارهایی که قدیمی تر ها انجام می دادند استفاده از کیسه و سفیداب به منظور لایه برداری بدن بود. با این کار پوست نفسی تازه می کرد. لایه برداری کردن همان طور که مشخص است باعث برداشته شدن لایه ای از روی پوست می شود. این لایه همان لایه ای است که پوست ها و سلول های مرده هستند. همچنین چربی های اضافی و آلودگی ها که باید پاک شوند. و با شسته شدن و برداشته شدن این لایه پوست ما حال بهتری هم پیدا می کند. امروزه محصولات دیگری هم برای لایه برداری کردن پوست وجود دارد. از شامپوهای بدن اسکراب دار گرفته تا کرم ها و لوسیون هایی که می شود به این منظور استفاده شان گرد. لایه برداری کردن باعث می شود که بوی عرق شما از تندی بیرون بیاید. یکی از دلایلی که عرق تندی دارید که بوی خیلی خیلی بدی می دهد همین است که نیاز به لایه برداری دارید. بیش از حد نیز لایه برداری را تکرار نکنید. نهایتا یک تا دوبار در هفته کافی است.

 

پوشیدن لباس های نخی

بدیهی است که پارچه های نخی برای سلامت پوست ما بهتر هستند. حتما تجربه این را داشته اید که با پوشیدن لباس های با الیاف پلاستیکی تر بیش تر عرق می کنید. هم چنین پوست شما حس خوبی ندارد و خسته می شود. پس از یک میهمانی طولانی که به خانه می اییم و لباس نخی راحتی به تن می کنیم گویی نفس می کشیم و راحت می شویم. پارچه های نخی باعث مسدود شدن هوا در داخل لباس نمی شوند. و به خاطر تار و پودهایی که دارند باعث افزایش اکسیژن رسانی می شوند. پس توصیه ما این است که تا جایی که می توانید به سراغ این قبیل لباس ها بروید. تا پوست شما راحت نفس بکشد. لباس های تنگ نیز با همین استراتژی باعث کاهش نفس پوست می شوند. و هم چنین عرق کردن را بیش تر می کنند.

 

اصلاح موهای زائد زیر بغل

بهتر است نظافت را رعایت کنید. و تنها به استفاده از دئودورانت ها و استیک ها و اسپری ها اکتفا نکنید. اصلاح موهای زیر بغل یکی از کارهای مهمی است که برای آراستگی و مرتب بودن و عاری از بوی بد بودن باید انجام دهید. همیشه موهای ناحیه زیر بغل را اصلاح کنید. می توانید از ژیلت و تیغ استفاده کنید. اگر هم دوست دارید از این اصلاح های زیاد راحت شوید به سراغ روش های دائمی مثل لیزر بروید. با این کار ناحیه زیر بغل شما حس گرمای کم تری دارد. به همین خاطر کم تر عرق می کنید و کمتر بوی نامطبوعی پیدا می کنید.