وبسایت ها این قدر گسترده شده اند که امروزه در هر دسته ای که فکرش را بکنید سایت داریم. حتی کسب و کارهای خیلی کوچک نیز توانسته اند به کمک وب سایت ها خودی نشان دهند. چه کسب و کارهای کوچک و دیده نشده ای که وب سایت کاری کرد که بیشتر و بهتر دیده شوند. کاری کرد که بتوانند مشتریان خود را هر روز بیش تر از دیروز کنند. و حالا توانسته اند شرکت، فروشگاه و یا مجموعه خود را گسترش دهند. برخی از خدمات به دلیل این که صاحبانشان کمی سنتی فکر می کردند دیرتر به سمت صاحبان کسب و کار آنلاین رفتند. یکی از این مشاغل در ایران پزشکان بوده است. اما جالب این که در چند سال اخیر وب سایتهای پزشکی خیلی زیادتر شده اند. و پیشرفت قابل توجهی هم داشته اند. در این مطلب می خواهیم امکاناتی را به شما معرفی کنیم که در طراحی سایت پزشکی مهم است. این امکانات به سایت شما جذابیت می دهد. و می توانید با استفاده از آن ها وب سایت خیلی بهتر و حرفه ای تری داشته باشید. امکاناتی که اگر آن ها را نداشته باشید از رقبای خود در این حرفه عقب افتاده اید.

 

چت آنلاین

یکی از ابزارهایی که مشتریان خیلی به آن علاقه دارند چت آنلاین است. چت آنلاین ابزاری است که از طریق آن مشتریان می توانند به راحتی با شما در ارتباط باشند. بدون این که نیاز باشد شماره ای را در گوشی خود ذخیره کنند و یا تماس صوتی تلفنی داشته باشند با شما ارتباط برقرار خواهند کرد. این امکان به خصوص در وب سایت های پزشکی اهمیت بیشتری پیدا می کند. شاید مشتریان شما کسانی باشند که به مشاوره ساده ای نیاز دارند. از این طریق می توانید با آن ها ارتباط برقرار کرده و آن ها را از خدمات خود راضی نگاه دارید. یادتان باشد مشتریان راضی باز هم برای دفعات بعدی به سمت شما خواهند باز گشت. چت آنلاین از یک جهت دیگر هم مهم است. و آن این است که می توانید ابهامات و نقاط منفی وب سایت خود را پیدا کنید. به طور مثال مشتریان به شما خواهند گفت در فلان قسمت از سایت شما ایرادی وجود دارد. به همین جهت از شما خواهند خواست کاری را برایشان انجام دهید. پس چت آنلاین به شما کمک می کند تا ایرادات سایت خود را پیدا کنید و با ارتقا دادن آن ها سایت بهتری داشته باشید. خواهید دانست که مشتریان چطور راحت تر هستند و اگر سایت شما چطور باشد در آن راحت تر کار خواهند کرد.

 

نوبت دهی آنلاین

این یکی از امکانات خیلی حرفه ای است که بسیاری از مجموعه های حرفه ای در وب سایت خود دارند. نوبت دهی آنلاین نظم ویژه ای به کار شما خواهد داد. به خصوص کلینیک ها و آزمایشگاه ها به آن نیاز دارند. می توانید بدون منشی و تنها از طریق صفحه ای که در آن نوبت دهی انجام می شود به ترتیب بدانید چه کسانی به شما مراجعه خواهند کرد. نوبت دهی آنلاین کار شما را سریع تر پیش خواهد برد. حتی مشتریان می دانند که در چه ساعت هایی می توانند به شما مراجعه کنند. در ابزار نوبت دهی آنلاین نوبت های پر شده به کاربر نشان داده می شود و او دیگر نمی تواند آن ها را انتخاب کند. هم چنین می تواند خودش ساعتی را که دوست دارد به شما مراجعه کند را انتخاب نماید. نوبت دهی آنلاین در سایتهای بسیار حرفه ای پزشکی و برای مجموعه های منظم کاربرد فراوان دارد. این امکان سایت شما را بسیار مدرن تر و پیشرفته تر می کند. و شاید از جمله مهم ترین ابزارهایی باشد که شما به آن نیاز دارید.

 

بخش وضعیت سفارش

این بخش در بسیاری از وب سایت ها کاربرد دارد. حتی در وب سایت های فروشگاهی از بخش بررسی وضعیت استفاده می کنند. این قابلیت در سایتهای فروشگاهی به مشتری می گوید که وضعیت مرسوله اش چیست. به طور مثال ارسال شده است و یا خیر. اما در وبسایت های پزشکی نیز این امکان به کار می رود. شاید ابتدا از این موضوع تعجب کرده باشید. اما تعجبی ندارد. امکانات سایت بسیار گسترش پذیر هستند. فرض کنید شما کالای پزشکی می فروشید. پس مشتری خواهد دانست که وضعیت کالایی که از شما خریداری کرده است چیست. اما این فقط برای سایتهای فروش آنلاین نیست. حتی سایت های آزمایشگاهی نیز به آن نیاز دارند. فرض کنید که شما آزمایشی را در یک آزمایشگاه انجام داده اید. این امکان به شما می گوید که پاسخ آزمایش شما چه زمانی آماده خواهد شد. برخی از سایت ها نیز پاسخ آزمایش را در سایت قرار می دهند. سپس به مشتریان می گویند که وارد سایت شده و خود نسخه pdf آزمایش خود را از آنجا دانلود کنند. این کار به مجموعه شما نظم می دهد و باعث می شود مراجعه حضوری خیلی کم تر شود.

 

مقایسه کالاها

قابلیت مقایسه کالاها در همه سایت های فروشگاهی کاربرد دارد. وب سایت های پزشکی نیز می توانند در دسته فروشگاهی ها باشند. این امکان در سایت های پزشکی چه بسا مهم تر هم باشد. چرا که کاربر شاید بخواهد بداند تفاوت دارو یا مکملی که می خرد با دیگری که از خریدش سر باز زده است چیست. اگر قصد طراحی سایت داروخانه را دارید این قابلیت را فراموش نکنید. می تواند در فروش شما تاثیر چشم گیری داشته باشد. در سایت های داروخانه ای کالاهایی وجود دارد که درمانی هستند و مقایسه کردن آن ها اهمیت فراوان دارد. به طور مثال دو قرص ویتامین سی می توانند از جهات فراونی اختلاف داشته باشند. و یا شیر خشک بچه، کرم دور چشم و هر چیزی که فکرش را بکنید.

 

تالار های گفت و گو

شاید نام تالارهای گفت و گو شما را به یاد انجمن ها و یا وبلاگ ها بیندازد. این نام را به کار بردم تا بدانید دقیقا چه می خواهم بگویم. تالار گفت و گو در وبسایت های قدیمی صفحه ای بود که در آن کاربران به تبادل نظر و گفت و گو در باره موضوعی خاص می پرداختند. برخی از وبسایت ها هنوز چنین قابلیتی دارند. برخی آن را با عناوینی چون پرسش و پاسخ و... در سایت خود ایجاد می کنند. اما از نظر ماهیت همان است. این قسمت در سایت های پزشکی می تواند وسیله ای شود که کاربران در آن تجربیاتشان را در میان بگذارند.