در این مطب می خواهیم به موضوع متفاوت و جالبی بپردازیم. بخور کردن از قدیم ها در فرهنگ ما ایرانی ها وجود داشته است. بخور برای درمان بیماری ها و بسیاری از مشکلات تنفسی و پوستی مورد استفاده قرار می گرفته است. به طور مثال در طب سنتی بارها به اهمیت بخور پیاز برای درمان بیماری هایی چون آنفولانزا و زکام اشاره شده است. با پیشرفت تکنولوژی دستگاه ها و ابزارهای زیادی نیز با علم به همین مطالب پزشکی قدیمی ساخته شده اند. دستگاه بخور سرد یکی از این دستگاه هاست. در این مطلب می خواهیم بگوییم همین دستگاه ساده که شاید بارها دیده باشیم اما ندانسته ایم چه کاربردهایی دارد چه فوایدی که ندارد. خواهیم گفت با این دستگاه می توان چقدر به سلامتی کمک کرد.

 

آبرسانی عمیق پوست صورت

داشتن پوستی جوان و زیبا برای همه ما رویایی پسندیده و دوست داشتنی است. برای این که پوست ما خوب و جوان باشد اول از همه باید هیدراته باشد. واژه ای که به خصوص این روزها بیش تر آن را می شنویم. پوست هیدراته یعنی پوستی که آب و یا رطوبت کافی داشته باشد. کرم های مرطوب کننده و بسیاری محصولات دیگر تلاش می کنند که آب را وارد پوست شما کنند. اما آب طبیعی که از بخار بر روی صورت می نشیند چیز دیگری است. این رطوبت اگر به صورت سرد باشد چون اکسیری برای پوست شما خواهد بود. اکسیری که می تواند وارد پوست شما شود و شادابی خاصی را به وجود بیاورد. کاری که این رطوبت طبیعی و خالص با پوست شما می کند را هرگز حتی حرفه ای ترین محصولات مراقبت از پوست نخواهند کرد. پس اگر می خواهید پوستی هیدراته و خوب داشته باشید یکی از این دستگاه ها را تهیه کنید. توجه کنید که رطوبت سرد برای پوست مفید است. در هفته یک تا دو بار بخور گرفتن سرد برای پوست به شادابی و جوان تر ماندن پوست کمک خواهد کرد.

 

شستشوی طبیعی و سالم پوست

شاید برای شما جالب باشد که چقدر حرفه ای با این کار ساده می شود پوست را شستشو داد. بدون این که زحمت خاصی نیاز باشد. کافی است صورت خود را در محل خروجی بخار سرد قرار دهید. به طوری که رطوبت و نم خارج شده به پوست شما برخورد نماید. این بخار به صورت نامحسوس وارد پوست می شود. سپس مقدار اضافی به همراه آلودگی ها از پوست خارج می شود. خارج شدن این آلودگی ها که در لا به لای سلول های پوست شما بوده است باعث می شود پوست شما بتواند راحت تر نفس بکشد. احساس سبکی که پس از بخور سرد در پوست حاصل می شود نیز به خاطر همین موضوع است. پوست از گرد و غبارها و ذرات آلوده ای که باعث بسته شدن منافذ بوده است خارج می شود. به همین خاطر احساس سبکی خاصی حاصل می شود. آلودگی ها از پوست شما بیرون می روند و پوست شما بسیار سبک تر می شود. این را پس از بخور گرفتن به راحتی احساس خواهید کرد.

 

درمان سریع تر اگزما

یکی از مشکلات پوستی اگزماست که در اثر آن پوست به شدت خشک می شود. البته پوستی که چنین مشکلی دارد به غیر از هیدراته شدن به چیزهای دیگری چون چربی ها و برخی ویتامین ها نیز نیاز دارد. اما هیدراته شدن نیز می تواند به درمان سریع تر و بهتر چنین پوستی کمک نماید. اگر چنین مشکلی دارید و یا حتی پوستی به شدت خشک دارید به شما توصیه می کنیم هرازگاهی بخور سرد بگیرید. به خصوص برای پوست صورت خود که مهم ترین قسمت است و زیبایی و نشاط آن در زیبایی و جوانی شما تاثیر خیلی زیادی دارد. بخور را می توانید در حمام انجام دهید تا ذرات آب وارد همه نواحی پوست شما شوند. اما می توانید برای پوست صورت و دست خود بیشتر بخور سرد استفاده کنید. چرا که این نواحی بیشتر از همه در خطر پیری و خشکی هستند. پس می توانید با مراقبت بیشتر از آن ها به جوانی خود کمک نمایید. هیدراته شدن طبیعی پوست روند پیر شدن پوست را کند تر می کند. پس پوست شما دیرتر شل می شود.

 

انرژی مثبت

همه خواص بخور سرد نیز به پوست محدود نمی شود. آب پر از انرژی است. اصلا در علم روان شناسی آب را نماد یا سمبلی از انرژی مثبت می دانند. حتما احساس شادابی و حال خوبی را که پس از دوش گرفتن به دست می آید تجربه کرده اید. یا وقتی در اول صبح دوش می گیرید و تنی به آب می زنید انگار کل آن روز برای شما لذت بخش تر بوده است. یا حتی وقتی به آب نگاه می کنید احساس خوبی پیدا می کنید. همه این ها به دلیل اثرات جادویی است که در آب وجود دارد. این مایع حیات از همه نظر زندگی بخش است. می تواند ذهن ما را از آلودگی های روانی پاک سازی نماید. برخی معتقد هستند که گذاشتن بخور سرد در محل کار و یا محیط زندگی باعث شادابی بیشتر افرادی می شود که در آن جا سکونت دارند. می توانید یک بخور کوچک سرد داشته باشید و آن را روی میز کارتان بگذارید. هرازگاهی به خود فرجه ای دهید و با روشن کردن آن حال خوب را به خود و دیگران هدیه کنید. چند روزی دستگاه را روشن کنید تا ببینید چقدر حال روحی تان به شکلی باور نکردنی بهتر می شود. می توانید کمی عطر و رایحه هایی که دوست دارید را نیز در آن بریزید. با این کار تاثیر چشم گیر و خیلی بیشتری هم خواهد داشت. البته در هنگام خریدن یک بخور سرد توجه داشته باشید که محفظه ای برای ریختن عطر هم داشته باشد.