سبک زندگی انسان امروزی بر روی سلامتی اش تاثیر زیادی گذاشته است. به طور مثال دیگر صبح زود از خواب بیدار می شویم و آخر شب می خوابیم. در طول روز مدام کارهای سخت و استرس آور می کنیم. بی خوابی به دلیل مشغله های شغلی بسیار شده است. خیلی از ما این قدر خستگی در تنمان مانده است که اگر فرصتی شود و به پارکی برویم هم دوست داریم در جایی بنشینیم. بی تحرکی آفت زندگی جدید است. آفتی که باعث پیری زودرس انسان شده است. آفتی که خیلی از بیماری ها را با خودش می آورد. حتی اضافه وزنی که خیلی زیاد شده است هم به دلیل همین بی تحرکی است. خیلی ها شغل پشت صندلی نشستن دارند. باید ساعت ها با کامپیوتر کار کنند بدون این که در این مدت حتی گردن خود را بچرخانند. دکوراسیون و همه چیز گویی می خواهد ظاهری زیبا داشته باشد. اما این زندگی از درون دارد روی ما اثرهای منفی داشته باشد. در خانه خیلی از ما لامپ های مهتابی و نورهای سفید ال ای دی وجود دارد. شاید جالب باشد بدانید که نور تابیده شده از این لامپ ها به شدت روی پوست ما اثر های منفی می گذارد. یکی از اثراتش ایجاد لکه های پوستی است. لکه هایی که به خصوص بر روی صورت خانم ها زیاد دیده می شود. لکه هایی که اگر به دادشان نرسیم پر رنگ تر و تیره تر هم می شوند.

پس از سی سالگی و یا اگر دقیق تر بگوییم از حدود 28 سالگی روند پیری پوست شروع می شود. به همین خاطر است که گفته می شود از این سنین مراقبت های پوستی را شروع کنید. استفاده از کرم های دور چشم و کرم های پوستی ضد چروک از این سن باید شروع شود. تا پوست ما دیر تر پیر شود و همیشه زیبا و جوان بمانیم. کلاژن سازی از 28 سالگی به تدریج کم تر می شود. کلاژن مهم ترین چیزی است که پوست ما نیاز دارد تا حالت الاستیکی و محکم خودش را حفظ نماید. وقتی کلاژن به مقدار کافی تولید نشود پوست ما کم کم شل می شود. هم چنین ترمیم و بازسازی سلول های پوستی خیلی کند انجام می شود. به همین خاطر است که اگر زخمی ایجاد شود دیر تر خوب می شود. و یا اگر لکه ای ایجاد شود احتمال بد تر شدنش بیشتر از احتمال بهتر شدنش است. پس باید از این سن خیلی بیشتر به پوست خود رسیدگی کنیم. تا همیشه سالم و زیبا بمانیم.

از 28 سالگی گویی خستگی نیز بیشتر در پوست می ماند. خستگی پوستی در نتیجه کمتر شدن کلاژن و یا کار بیش از حد و عدم مراقبت باعث تیره تر شدن پوست ما می شود. این موضوع می تواند خودش به عنوان لکه های پوستی نیز پدیدار شود. حال تصور کنید در منزل و یا مجل کار نیز مدام در معرض نورهای سفید مهتابی و ال ای دی های دیگر باشید. مشخص است که زمینه تشدید این لکه ها بیشتر و بیشتر خواهد شد. باید مراقب پوستتان باشید. شرایط زندگی کمی متفاوت تر شده است. لایه اوزون سوراخ شده است. نورهای مضری از خورشید تابیده می شود. تابش این نورها و اشعه های مضر بر پوست می تواند انواع مشکلات پوستی را به بار بیاورد. یکی از این مشکلات به وجود آمدن لکه های پوستی است که قهوه ای رنگ هستند. رنگ لکه ها می تواند کم رنگ و یا پر رنگ باشد. به تدریج نیز در صورت عدم مراقبت ممکن است پر رنگ تر شوند. قرار گرفتن در معرض لامپ های مهتابی به خصوص برای خانم ها که ذاتا پوستی نازک تر از آقایان دارد می تواند شرایط را بد تر کند. نور تابیده شده از این لامپ ها به تدریج باعث می شود که لکه هایی به خصوص روی گونه شما به وجود بیاید. لکه هایی که اگر خیلی زود برای درمانش اقدام نکنید ممکن است پر رنگ تر شوند.

یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهیم تا همیشه جسمی سالم داشته باشیم این است که در مورد تغذیه مان یک برنامه ریزی دقیق داشته باشیم. ما در طول روز باید انواع پروتئین ها و ویتامین ها را دریافت کنیم. مواد غذایی که هر روز از آن ها استفاده می کنیم بر روی قلب و سیستم داخلی و حتی پوست و موی ما تاثیر می گذارند. به خصوص میوه ها و سبزیجات پر از ویتامین ها و زینک هستند. همان موادی که پوست ما نیاز دارد تا همیشه سالم باشد. ویتامین سی ویتامین مهمی است برای داشتن پوستی شاداب و جوان. بهتر است برای مراقبت بیشتر از پوست خود در طول روز از میوه های شامل ویتامین سی استفاده نمایید. شاید جالب باشد بدانید که این روزها دانشمندان ثابت کرده اند که این ویتامین می تواند به صورت مستقیم به پوست تزریق شود. وارد شدن این ویتامین به صورت موضعی به پوست نه تنها پوست را شاداب می کند بلکه لکه های پوستی را کم رنگ می کند. ایده ای که باعث ساختن محصول درجه یکی به نام کرم ویتامین سی الارو هم شده است این است. این محصول پر از ویتامین سی است و شامل ترکیباتی است که کمک می کند این ویتامین به همراه هیالورونیک اسید تا عمق پوست وارد شود و پوست شما را غنی نماید.

علاوه بر این ها بهتر است همیشه ضد آفتاب داشته باشید. خیلی ها گمان می کنند که تنها در فصل تابستان که تابش خورشید شدید می شود باید ضدآفتاب استفاده کرد. در صورتی که چنین نیست. ضدآفتاب را باید همیشه و هر روز استفاده کنید. فرقی نمی کند که تابستان باشد یا زمستان چون همیشه اشعه های مضری از خورشید تابیده می شود. این اشعه ها به غیر از خورشید از لامپ های مهتابی نیز تابیده می شوند و به پوست آسیب وارد م یکنند. پس همیشه و هر روز قبل از بیرون رفتن از خانه به پوست خود ضدآفتاب بزنید. هم چنین بدانید که این محصولات تنها برای خانم ها نیستند. همه ما چه خانم و چه آقا باید ضدآفتاب استفاده کنیم. حتی کودکان نیز که لباس های بازتر می پوشند به منظور محافظت از پوستشان باید ضدآفتاب بزنند. این روزها بسیاری از شرکت ها انواع این محصولات را برای کودکان نیز ساخته اند. داشنمندان ثابت کرده اند که بخش زیادی از آسیب های پوستی که به ما وارد می شود از سنین کودکی اتفاق می افتد. سال های قبل کمتر خانواده ای به فکر پوست بچه بودند و همین الان نیز خیلی ها برای کودکشان ضد آفتاب نمی زنند. این باعث آسیب های پوستی می شود.

به منظور کم تر شدن آسیب های خارجی که به پوست وارد می شود همیشه ضدآفتاب بزنید. هم چنین در وسط روز صورت خود را با یک فیس واش مناسب بشویید. سپس اجازه بدهید قدری پوست شما هوا بخورد. این شست و شوی باعث می شود که ذرات جذب شده پوست هم خارج شود. گرد و خاک و آلودگی های دیگر که در پوست جمع می شوند نیز می توانند باعث بسته شدن منافذ پوست و بروز جوش های سر سفید و حتی لکه های پوستی شوند. پس همیشه در طول روز حداقل یک بار صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید. شوینده را با توجه به نوع پوست خود استفاده نمایید. استفاده از پن به دلیل این که باعث خشکی پوست نمی شود توصیه می شود. ژلهای شست و شو نیز گزینه خوبی هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید. به طور مثال ژل شستشوی صورت پوست چرب به منظور پاک کردن کامل آلودگی ها و چربی ها از روی پوست های چرب استفاده می شود. این ژل ها هم چنین برای پوست های دیگری چون نرمال و خشک و مختلط نیز هستند. می توانید با توجه به بودجه ای که دارید یکی از این محصولات را استفاده نمایید.

همیشه از یک حوله تمیز برای خشک کردن پوست صورت خود استفاده کنید. حوله آلوده و حوله ای که چند بار استفاده شده است می تواند پر از قارچ هایی باشد که شما به چشم نمی بینید. پس استفاده از چنین حوله ای بدیهی است که باعث مشکلات پوستی می شود. یکی از مشکلات رایج استفاده از این حوله ها بروز جوش و لکه های پوستی است.