بیشتر ما دوست داریم زندگی راحت و پر از رفاه داشته باشیم. و برای چنین زندگی درآمد خوب یکی از مهم ترین هاست. بدون داشتن درآمد خوب چطور می توانیم چیزهایی که دوست داریم را داشته باشیم. برای خرید خانه ای که در آن احساس راحتی کنیم و در محل خوبی باشد باید هزینه خوبی هم پرداخت کنیم. برای داشتن ماشینی خوب و ایمن باید هزینه خوبی پرداخت کنیم. اما این هزینه بدون داشتن درآمد خوب که از کسب و کارمان به دست بیاید وجود نخواهد داشت. همه ما در کسب و کاری مشغول هستیم و با داشتن مشتری های بیشتر قطعا فروش بیشتری هم خواهیم داشت. فرقی نمی کند که چه کاری انجام می دهیم. به هر حال مشتریانی داریم. هر چه تعداد این مشتری ها بیشتر شود مسلم است که درآمد بیشتری هم خواهیم داشت. اما چطور بیشتر بفروشیم. چطور می شود که مشتری های خود را بیشتر کنیم.

حتما می دانید که شرط این که مشتری شما را پیدا کند دیده شدن است. اگر مغازه ای در جایی که کسی از جلویش رد شود ندارید پس شانش کمتری دارید. کسی که مغازه یا فروشگاهش در جلوی دید است فروش بیشتری دارد نسبت به کسی که مغازه ای در کوچه بن بست دارد. اما این حرف ها قدیمی شده است. ما الان و امروزه از فروشگاه هایی خرید می کنیم که شاید هرگز پایمان را به آن نگذاشته ایم. و از شرکت هایی خدمات می گیریم که اصلا نمی دانیم کجا هستند. چیزی که باعث شده ما به سمت این شرکت ها و این فروشگاه ها جذب شویم این است که آن ها دیده شده اند. کاری کرده اند که دیده شوند. تبلیغات مهم ترین کار برای فروش است. یادتان باشد هزینه تبلیغات همیشه باز می گردد.

تبلیغات کاری است که باید انجام دهید تا دیگران شما را ببینند. در زمان های قدیم شیوه های تبلیغات بسیار سنتی بود. به طور مثال پخش کردن تراکت و کاغذ های تبلیغاتی یکی از کارهای تبلیغاتی بود. خیلی از مطب های دندان پزشکی، فروشگاه ها و ... با این روش تبلیغات می کردند. تبلیغات بنری در خیابان ها، تبلیغات پیامکی و... نیز شیوه های دیگر تبلیغات هستند. بهتر است که همیشه از این روش ها استفاده کنید. البته میزان بازگشت سرمایه در هر کدام از این روش ها با دیگری فرق دارد. در برخی تنها درصد ناچیزی از کسانی که شما را با این روش دیده اند مشتری تان می شوند. به طور مثال بازگشت سرمایه در روش پخش تراکت خیلی کمتر است. اما روش های پیامکی و آنلاین درصد بیشتری از بازگشت سرمایه دارند.

اما اصلی ترین و بهترین راه دیده شدن داشتن وب سایت است. این که وب سایتی داشته باشید که در آن تمامی جزئیات کاری تان مشخص باشد کاری است که باید و تاکید می کنم باید انجام دهید. راه های تبلیغات دیگر انتخابی هستند. به طور مثال می توانید انتخاب کنید تراکت پخش کنید یا نکنید. یا تبلیغات پیامکی بزنید یا خیر. اما وب سایت یک الزام است. تجارت نوین شما را ملزم می کند که یک وب سایت داشته باشید. بدون وب سایت هرگز پیشرفت قابل ملاحظه ای نخواهید داشت. بدون وب سایت رسیدن به رویاهای بزرگ ناممکمن است. چرا که حتی طبق گفته اقتصاد دان ها امروزه تجارت دست کسانی است که آن را با شیوه مدرن و امروزی انجام می دهند. پس در چند سال آینده کسانی که وب سایت ندارند حذف می شوند. دلیلش هم مشخص است. زندگی ما به وب سایت ها بد جوری گره خورده است. ما به خصوص چند سالی است که برای پیدا کردن هر چیزی سری به اینترنت می زنیم. عبارتی را جست و جو می کنیم تا وب سایتی را که در آن مطلبی که می خواهیم دارد را پیدا کنیم.

اگر تا کنون وب سایت نداشته اید بهتر است فکری برایتان بکنید. می توانید از طرح هایی مانند طراحی سایت قسطی که برخی شرکت ها دارند استفاده کنید. مهم است که خیلی زود اقدام کنید. باور کنید دارد دیر می شود. در هر ساعت هزاران وب سایت طراحی می شود. هر کدام از آن ها رقیب کاری شما خواهد بود. پس کسی که زودتر تلاش کرده زودتر هم ممکن است به نتیجه برسد. رقابت امروزی خیلی سخت شده است. دقیقا به مانند مسابقه دو می ماند. کسی که می ایستد و حرکتی نمی کند بی شک از دور مسابقه و رقابت حذف می شود. در بین کسانی که حضور دارند نیز کسی پیروز می شود که بهتر و زودتر و به موقع تر حرکت کند.

همین حالا کاغذی بردارید. روی آن به دسته بندی های کاری تان بپردازید. به طور مثال اگر یک شرکت هستید و خدماتی عرضه می کنید مشخص کنید که خدمات شما در چه دسته هایی است. به طور مثال تصور کنید که در حوزه چوب فعالیت دارید. فعالیت های شما ممکن است در چنین دسته هایی باشد : کابینت، کمد دیواری و ... و یا  اگر یک فروشگاه هستید باید دسته بندی محصولات را مشخص کنید. به طور مثال اگر یک فروشگاه آرایشی بهداشتی هستید ممکن است چنین دسته هایی داشته باشید: کرم مرطوب کننده، ضد لک و... پس دسته بندی هایتان را مشخص کنید. این چارچوب چیزی را که دارید و ارائه اش می دهید را مشخص می کند. سپس به شرح و بسط بپردازید. زیر مجموعه ها را مشخص کنید. به طور مثال کمد دیواری می تواند به زیر دسته های: کمد دیواری ثابت و کمد دیواری متحرک گسترش پیدا کند. یا کرم مرطوب کننده به دسته های کرم مرطوب کننده پوست خشک و سایر مدل های دیگر گسترش پیدا می کند.

سپس مشخص کنید که در هر کدام چه چیزهایی باید بسازید و در سایت داشته باشید. در مورد وب سایت هایی که خدمات ارائه می دهند باید صفحاتی با توضیحات مفصل و کامل وجود داشته باشد. هر خدماتی که عرضه می کنید باید صفحه ای داشته باشد. در آن صفحه نیز تمامی آن چه ارائه می کنید را بنویسید. این توضیحات را در یک فایل ورد آماده کنید تا پس از آماده سازی وب سایت در آن درج کنید. در مورد فروشگاه ها نیز باید لیست تمامی کالا ها مشخص شود. یک فایل اکسل آماده کنید و نام همه کالاهایتان را بنویسید. سپس به ترتیب در جلوی آن در همان فایل دسته بندی و... را مشخص کنید. پس از این که سایت را تحویل گرفتید این کالاها را در وب سایت درج کنید.

پس همه محتواها و توضیحات را آماده داشته باشید. همه این ها را گفتم که بگویم مشخص کنید چه چیز برای عرضه دارید. مشتری باید تمامی آن چه دارید را ببیند. هر چه در توان دارید را نشان دهید. هر چه بیشتر وب سایت شما توضیحات و صفحه داشته باشد مشتری شما را بزرگ تر و مهم تر خواهد دید. باید نشان دهید که هستید. بزرگ بیندیشید و بزرگ بخواهید. خواستن توانستن است. به شرطی که تلاش کنید و دقیقا کاری را انجام دهید که با توجه به کسب و کارتان و با توجه به نوع تجارت امروزی نیاز است.

وب سایت ها می توانند جایگزین بزرگ ترین و قدرترین فروشگاه ها باشند. شما می توانید حتی مغازه ای نداشته باشید. اما با داشتن یک وب سایت خوبی که دیده می شود فروش عالی داشته باشید. کسی می داند دیجی کالا کجاست؟ خیلی از چنین برندهایی اصلا جایی ندارند که مشتری حضوری بخواهد به آن جا برود. اما آن قدر خوب کار کرده اند و خوب دیده شده اند که کسابی کارشان گرفته است. شما نیز چنین باشید. کافی است دست به کار شوید.

برای دیده شدن وب سایت باید بر روی بهینه سازی آن که به اصطلاح سئو نام دارد کار کنید. سئو یا بهینه سازی به معنای دیده شدن محصولات و دسته بندی های کالایی شماست. در مورد شرکت ها و خیلی مراکز دیگر نیز چنین است. حتی سایت آرایشگاه و.. نیز باید دیده شوند. باید در نتیجه جست و جوی عبارات مورد جست و جو دیده شوند. به طور مثال برای پیدا کردن یک گوشی موبایل ممکن است عبارت "خرید گوشی سامسونگ" را جست و جو کنید. اگر وب سایت فروشگاه آنلاین شما در این نتیجه دیده شود کالاهای آن به فروش خواهند رسید. یا برای پیدا کردن یک مرکز آرایش زنانه ممکن است عبارت "آرایش عروس" را جست و جو کرده باشید. آرایشگاه هایی که در این نتیجه و نتایج مرتبط با کارشان بالا هستند فروش خوبی دارند.

پس یک وب سایت که دیده می شود می تواند فروش شما را چندین برابر کند. اما پس از آن نیز نیاز به برند سازی دارید. هرگز نباید به همین فروش راضی شوید. توجه کرده اید که خیلی ها اصلا عبارتی را جست و جو نمی کنند اما وارد وب سایت می شوند؟ به طور مثال ممکن است وارد دیجی کالا شوند سپس وارد دسته بندی های مورد نظر شوند. به این می گویند برند سازی. کاری که برای بزرگ شدن باید انجام دهید. پس باز هم نیاز دارید تبلیغ پیامکی بدهید. به مناسبت های مختلف کد تخفیف بفرستید تا مشتری جذب کنید. بنرهای تبلیغاتی خیابانی بگیرید تا دیگران مدام نام شما را بشنوند. به این صورت به یک برند تبدیل می شوید.

شبکه های اجتماعی را هم فراموش نکنید. شبکه واتس اپ و پیچ اینستاگرام نیاز کارتان هست. یک پیج اینستاگرام فعال داشته باشید. اینستاگرام این روزها مخاطبین خیلی زیادی دارد. طبق تحقیق و آمار گرفته شده در این رابطه اعلام شده تعداد پیج های اینستاگرامی از انسان ها بیشتر است. یعنی هر کس حداقل یک پیج اینستاگرام دارد. و همین به سادگی نشان از اهمیت این شبکه اجتماعی دارد.

اهمیت تبلیغات و شیوه دیده شدن مجازی خیلی بیشتر است. بیشتر بر روی این مدل دیده شدن کار کنید. اولیت شما باید وب سایت و دیده شدن در نتایج گوگل باشد. شبکه های اجتماعی اولویت بعدی هستند. تبلیغات پیامکی و تبلیغات کلیکی وب سایت ها نیز خوب هستند و می شود روی آن حساب باز کرد. در آخر روی تبلیغات کاغذی مثل تراکت و.. کار کنید.