x تبلیغات
armaniblog

لامپهای مهتابی باعث لکه پوستی می شوند

سبک زندگی انسان امروزی بر روی سلامتی اش تاثیر زیادی گذاشته است. به طور مثال دیگر صبح زود از خواب بیدار می شویم و آخر شب می خوابیم. در طول روز مدام کارهای سخت و استرس آور می کنیم. بی خوابی به دلیل مشغله های شغلی بسیار شده است. خیلی از ما این قدر خستگی در تنمان مانده است که اگر فرصتی شود و به پارکی برویم هم دوست داریم در جایی بنشینیم. بی تحرکی آفت زندگی جدید است. آفتی که باعث پیری زودرس انسان شده است. آفتی که خیلی از بیماری ها را با خودش می آورد. حتی اضافه وزنی که خیلی زیاد شده است هم به دلیل همین بی تحرکی است. خیلی ها شغل پشت صندلی نشستن دارند. باید ساعت ها با کامپیوتر کار کنند بدون این که در این مدت حتی گردن خود را بچرخانند. دکوراسیون و همه چیز گویی می خواهد ظاهری زیبا داشته باشد. اما این زندگی از درون دارد روی ما اثرهای منفی داشته باشد. در خانه خیلی از ما لامپ های مهتابی و نورهای سفید ال ای دی وجود دارد. شاید جالب باشد بدانید که نور تابیده شده از این لامپ ها به شدت روی پوست ما اثر های منفی می گذارد. یکی از اثراتش ایجاد لکه های پوستی است. لکه هایی که به خصوص بر روی صورت خانم ها زیاد دیده می شود. لکه هایی که اگر به دادشان نرسیم پر رنگ تر و تیره تر هم می شوند.

آیا خارجی یا ایرانی بودن خمیردندان مهم است؟

این سوالی است که ممکن است در ذهن من و شما و یا هر کس دیگری باشد. این موضوع ممکن است در مورد هر کالایی وجود داشته باشد. در مورد برخی از کالا ها هم نمونه های ایرانی خوبی داریم و هم نمونه های وارداتی و خارجی خوبی وجود دارد. به طور مثال در مورد برخی کالاهای برقی ممکن است هنوز محصولات داخلی مان نتوانسته باشند به کیفیت خارجیها برسند. اما در این مطلب می خواهیم در مورد یکی از محصولات مراقبتی و بهداشتی بپردازیم. این که آیا توصیه می شود از خمیر دندان خارجی استفاده شود و یا ایرانی. و یا این که اصلا این موضوع چه قدر و تا چه اندازه مهم است. و این که در مورد این کالاها چه مواردی مهم است و باید در موقع خرید و یا استفاده کردن از آن به این موضوع توجه داشته باشیم.

معرفی سه برند خارجی جهانی در زمینه خمیردندان

در این مطلب قصد معرفی چند برند را داریم که محصولاتشان شهرت جهانی دارد. شرکت های خارجی بسیار معتبری که در زمینه محصولاتی چون مسواک و خمیردندانهای بزرگسال و کودک و محصولاتی چون دهان شویه ها و نخ های دندان فعالیت دارند. این برندها محصولاتشان را با دقت فراوان تولید کرده اند. به قدری که مورد تایید پزشکان نیز می باشند. شهرت این برندهای موفق تنها در ایران نیست. بلکه در همه جای دنیا شهرت دارند و مردم آن ها را به خوبی می شناسند. اگر می خواهید همیشه دندانهای سالم و درخشان داشته باشید محصولات یکی از این برندها را انتخاب کنید.

چطور در زمان کرونا خرید ایمنی داشته باشیم

می دانیم که در این زمان که کرونا به این اندازه شیوع پیدا کرده است بهتر است تا جای ممکن در خانه بمانیم. ماندن در قرنطینه خانگی و پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری بهترین راه است برای این که در امان بمانیم. گرچه ماسک و دستکش و رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند خطر ابتلا را پایین بیاورد. اما باز هم طبق نظر سازمان بهداشت جهانی بهتر است رفت و آمد بیرون از خانه به خصوص رفت و آمد به جاهای شلوغ و پرخطر مثل فروشگاه ها را به حداقل برسانیم. اما نمی شود انکار کرد که گاها مجبوریم برای خرید کالاهای ضروری و مایحتاج روزانه خود بیرون برویم و سری به فروشگاه ها بزنیم. بد نیست تا مواردی را که خطر ابتلا را در این اماکن به حداقل می رساند بار دیگر مرور کنیم. برخی از این نکات به شرح زیر هستند:

آرگان از ریزش موی سر جلوگیری می کند

این روزها به احتمال شما نیز تبلیغات زیاد محصولات آرگان را در جاهای مختلف دیده اید. آرگان دانه های طلایی رنگی است که از آن ها روغن و عصاره هایی گرفته می شود. فرآورده های آرگان چون معجزه ای هستند که پوست و مو را دوباره جان می دهند و زیبا می کنند. حال از ترکیبات آرگان در محصولات مختلف بهداشتی چون شامپوها استفاده شده است. برندهای مختلفی آمده اند و انواع شامپو آرگان با عصاره و روغن دانه های آرگان را تولید کرده اند. این محصولات به خاطر دارا بودن خاصیتی که دانه های آرگان دارند می توانند از مشکلات شدید مو چون ریزش موها جلوگیری نمایند. استفاده از این شامپوها در کنار خاصیت شویندگی و پاک سازی موها می تواند از موهای شما به خوبی مراقبت نماید و آن ها را تقویت کنند.

کدام ماسکهای پزشکی را می توان برای کرونا استفاده کرد

ویروس کوید نوزده یا کرونا یکی از سری ویروس های تنفسی است. این ویروس اگر از یک فرد مبتلا از طریق نفس کشیدن وارد جریان تنفسی ما شود به راحتی می تواند ما را هم بیمار کند. کوید نوزده از راه های مختلفی می تواند باعث بیماری شود. سطوح آلوده از دیگر موارد انتقال هستند. اما اصلی ترین راه ابتلا همان جریان تنفسی است. استفاده از ماسک باعث می شود که این ویروس فیلتر شود و هوای بدون ویروس از جریان تنفسی خارج شود. ماسکهای پزشکی یکی از کالاهایی هستند که در شرایط کرونایی به ما کمک می کنند تا سلامت بمانیم. اما آیا هر ماسکی می تواند کرونا ویروس را آن هم با این جهش هایی که پیدا کرده است فیلتر کند یا خیر. آیا میزان اثربخشی ماسکها به یک اندازه است یا خیر. در این مطلب در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد. با معرفی ساختارهای ماسک های تنفسی پزشکی راحت تر پاسخ این سوال را درمی یابیم.

اشتباهات رایجی که باعث ابتلا به کرونا می شوند

نام پروتکلهای بهداشتی به احتمال تا آخر عمر ما را به یاد کرونا خواهد انداخت. این عبارت یادآور مجموعه ای از عملکردهاست که برای پیش گیری از ویروس کرونا باید رعایت کرد. مواردی مثل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی کردن دستها پس از تماس با سطوح آلوده برخی از این موارد است. اما گاهی ممکن است خواسته یا ناخواسته این موارد را اشتباه انجام دهیم و باعث شویم کرونا بتواند ما را آلوده کند. به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم بر این داشتیم که این اشتباهات متداول را یادآور شویم. کرونا بسیار خطرناک تر از پیش شده است. پس بهتر است با بالاترین دقت ممکن موارد پیش گیرانه را رعایت کنیم. در زیر لیستی از بیشترین اشتباهاتی که خیلی افراد ممکن است انجام دهند و باعث ابتلایشان شود آورده شده است.

ضرورت استفاده از مرطوب کننده های تخصصی برای پوستهای خشک

انسان ها پوست هایی با تنوع مختلف دارند. علاوه بر این که از نظر رنگ پوست با یکدیگر متفاوت هستیم از نظر نوع پوست نیز با یکدیگر فرق می کنیم. برخی از ما پوست های چرب دارند. برخی از ما در برخی از نقاط پوست چرب و در برخی خشک هستند که به آن ها پوست های مختلط می گوییم. برخی نیز پوست های خشکی دارند. در پوستهای خشک ترشح چربی بیشتر است. این پوست ها بیشتر از دیگران به تامین رطوبت و چربی نیاز دارند. افرادی با پوستهای خشک بیش از دیگر انواع پوستی استعاد چین و چروک دارند. پس باید از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنند. مراقبت به اندازه به این افراد کمک می کنند که از بروز مشکلاتی مثل چین و چروک و یا پیری زود رس پوست جلوگیری کنند.

بچه ها را با خمیردندانهای طعم دار به مسواک زدن علاقه مند کنید

مسواک زدن مهم ترین و متداول ترین کاری است که باید برای سلامت نگاه داشتن دندان هایمان انجام دهیم. خیلی از ما از همان کودکی و زمانی که حتی کم سن و سال بودیم به خوبی مسواک زده ایم و به همین خاطر هم دندان های سالم و خوبی داریم. حتی زمانی که دندان های دائمی رشد نکرده اند و دندان ها هنوز شیری هستند باید از آن ها مراقبت کنیم. این کار حتی به محکم شدن لثه و منظم شدن ریشه دندان هایی که بعد ها در می آیند نیز کمک می کند. 

کارهایی که پس از مشاهده تست مثبت کرونا باید انجام دهید

ممکن است این روزها خیلی ها تست کرونایشان مثبت شود. به دلیل این که در جامعه حضور داریم و به خصوص خیلی هایمان شاغل هستیم و باید آمد و شدهایی داشته باشیم ممکن است با وجود ماسک هم گاها کرونا بگیریم. خیلی نگران نباشید. تعداد کسانی که تست اولیه شان مثبت می شود زیاد است. اگر زود متوجه شوید و با رعایت موارد مهم در قرنطینه می توانید دوره کرونا را پشت سر بگذارید. درست مانند سرماخوردگی این ویروس هم اگر زود شناخته شود قابل درمان است.

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد